Nauka języków obcych

Czas przedszkola to najlepszy moment na naukę języka. Zajęcia z języka angielskiego odbywają się codziennie. Uczymy zarówno w formie zajęć zorganizowanych wpisanych w plan dnia, jak również z pomocą naszych native speakerów, którzy towarzyszą dzieciom w ciągu dnia. Jednym z wychowawców jest native speaker.

  • Lekcje – structured classes

Zajęcia zorganizowane, przewidziane w planie dnia prowadzone przez lektora z wykorzystaniem podręczników (Mouse an Me, Oxford). Stanowią one ważny element nauki języka, a wybrane przez nas zestawy są  dostosowane do konkretnych grup wiekowych. Lektor prowadzi również zajęcia metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli zajęcia po angielsku korespondujące z tematem zajęć programowych danej grupy.

  • Native speaker

Obecność native speakera lub wychowawcy komunikującego się w języku angielskim daje możliwość zanurzenia w języku i jest tym efektywniejsza, im bliższa jest codzienności dziecka, jego zainteresowań i potrzeb. Codzienne powitania, rozmowy przy śniadaniach czy w parku to są właśnie te sytuacje, w których w rozmowie z native speakerem dzieci "mimochodem" zaczynają używać drugiego języka. 

Zajęcia umuzykalniające 

Zajęcia umuzykalniające z elementami języka angielskiego to autorski program, który ma na celu uwrażliwienie dzieci na muzykę i jej elementy. Zajęcia są stworzone w oparciu o kilka metod, w tym aktywnego słuchania muzyki oraz metody E.E Gordona. Podczas zajęć dzieci poznają różne instrumenty, grają na instrumentach perkusyjnych, a także śpiewają, tańczą, biorą udział w zabawach muzyczno-ruchowych przy akompaniamencie ukulele, gitary bądź pianina. 

Opieka logopedy

W każdej grupie przedszkolnej raz w tygodniu prowadzone są zajęcia grupowe. Mają one charakter profilaktyki logopedycznej. Celem zajęć jest wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy u dzieci, rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną oraz zwiększenie możliwości poprawnego opanowania języka przez dzieci.

Zajęcia to gry i zabawy logopedyczne, i logorytmiczne dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, aktywizujące procesy mowy.

Zajęcia teatralne

Zajęcia teatralne to energetyczna mieszanka radości i niekończących się podróży w głąb dziecięcej wyobraźni. Zajęcia te rozwijają ich naturalną radość i spontaniczność oraz wiarę w siebie i swoje możliwości. Na zajęciach dbamy o stworzenie bezpiecznej, twórczej przestrzeni, w której uwalnia się dziecięca kreatywność i kształtuje osobowość bez ryzyka wystawiania na ocenianie i krytykę.

Pędzlem po mapie

Jedne z naszych autorskich zajęć, których celem jest przybliżenie sztuki poprzez podróż przez wybrane miasta – najważniejsze ośrodki kultury europejskiej i światowej. Każde zajęcia poprzedza krótkie wprowadzenie do historii i geografii danego miejsca. 

Podczas zajęć oglądamy reprodukcje, slajdy i krótkie filmiki, dyskutujemy o naszych wrażeniach i doświadczeniach związanych z odbiorem sztuki i podróżami.

Poznajemy legendy i mity, historie powstawania dzieł i śmieszne anegdotki z życia twórców i im współczesnych.

Świat wokół nas

Cykl zajęć podczas których odkrywamy prawa rządzące przyrodą. Poznajemy między innymi właściwości wody, dowiadujemy się, czym jest ciało stałe, a czym ciecz, czy można zobaczyć i dotknąć gaz? Próbujemy odkryć nasz układ słoneczny albo sprawdzamy, co wspólnego mają meduzy z rakietami. Uczymy się posługiwać podstawowymi narzędziami używanymi w laboratoriach, takimi jak cylinder, kolba czy pipeta. Wchodzimy w świat matematyki i poznajemy pojęcia takie jak mililitry czy gramy. I najważniejsze - każdy z nas może samodzielnie wykonać każdy z eksperymentów!

Klub sportowy

Z miłości do sportu otworzyliśmy nasz klub sportowy. Na nasze sportowe zajęcia uczęszczają dzieci od 4 do 6 roku życia. 

Zajęcia odbywają się na profesjonalnej, szkolnej hali sportowej.  Rozpoczynają się rozgrzewką, zwykle w formie zabawy biegowej. Następnie zaczynają się ćwiczenia w formie przygotowanego wcześniej obwodu stacyjnego. Na obwód stacyjny składa się około dziesięć ćwiczeń - na drabinkach gimnastycznych, z piłkami lekarskimi, równoważnią, materacami, drabinkami koordynacyjnymi, slalomami, ławeczkami itp. Po wykonaniu jednego ćwiczenia dzieci przystępują do następnego, powtarzając cały obwód kilka razy. Obwody są przygotowywane tak, żeby zawierały różnorodne formy ruchu: skoki, wspinanie, podrzuty, biegi, przeciąganie się, czołganie itp.

 Po zakończeniu ćwiczeń na obwodzie następuje zabawa uspokajająca lub ćwiczenia rozciągające. 

Celem zajęć jest nauczenie dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych oraz wypracowania podstawowych umiejętności charakterystycznych dla różnych dyscyplin sportowych.

Sensoplastyka

Zajęcia wspomagają budowanie świadomości ciała i przestrzeni, dbają o usprawnienie ruchowe, wspierają rozwój zmysłów, wpływają na rozwój mowy oraz pogłębiają nasz kontakt emocjonalny z dziećmi.

Zajęcia mają pobudzić wszelkie możliwe zmysły. W doświadczeniach używane są tylko i wyłącznie bezpieczne produkty spożywcze – ryże, mąki, makarony, kasze, groch, kakao, czekolada, naturalne barwniki, olej, galaretka oraz materiały naturalne np. drewno, kora, liście, mech, szyszki itp. Zajęcia odbywają się w największej sali przedszkolnej, na podłodze zabezpieczonej folią malarską. Dzieci, żeby móc doświadczać całym sobą, chodzą na bosaka.